dijous, 24 de juliol del 2008

La intuició


Quan actuem com a éssers racionals que som, creiem que ho fem amb raó. Jutgem les nostres decisions segons un grau d'acceptació que tinguem en elles, m'explico, les decisions que prenem són atretes a un seguit d'accions les quals per a nosaltres són adequades. Creiem que fem les coses perquè són així com s'han de fer. Però què en diem de com prenem aquestes decisions- qui no ha dit mai, tinc la intuició que...- i encara que sembli mentida aquesta intuició que tenim sobre les coses afecta d'una forma molt important.
Quan comprem una cosa, tenim la intució que ens serà útil, independentment de la utilitat que després li en donem, quan tinc la idea de comprar-me certes sabates tinc la sensació que ho faig perquè em quedaran bé encara que en tingui tres més i sapiga de sobres que no me'n fan falta, però aquesta intuició juga un pes sobre nosaltres molt important, molt més del que ens imaginem.
Pensem i actuem segons la intuició que tenim, si és bona de ben segura que actuarem d'una forma, si és dolenta vigila perquè en cas d'actuar en contra la teva intuició pot tenir dos efectes greus, en el primer evidentment t'arrepentiràs de com has actuat i el segon que encara ho fagis més quan recordis que la intuició ja era negativa. Pensa amb aquesta coseta que tens per dins el teu cos, que et transmeteix seguretat o bé desconfiança, sembla mentida però els humans som una caixa de sorpreses immensa.